Friday, 2 August 2019

https://www.thestar.com.my/news/nation/2019/08/01/dr-m-govt-still-waiting-for-lynas-proposal-on-disposal-of-waste


Dr M: Govt still waiting for Lynas proposal on disposal of waste

Nation

Thursday, 01 Aug 2019 11:45 AM MYT

By MAZWIN NIK ANIS
    
PUTRAJAYA: The government is still waiting for Lynas Corp to present its proposal on how it plans to deal with the rare earth processing waste, says Tun Dr Mahathir Mohamad.

"We are waiting for them to tell us how they are going to do that, whether they find a place and whether they can dispose of the waste or not, " he said to reporters on Thursday (Aug 1).

According to a news report which cited an unamed government official, the Cabinet discussed the viability of Lynas building a permanent disposal facility in the country and would be announcing its decision next month ahead of the rare earth firm's licence expiry date.

However, Bentong MP Wong Tack said he doubted the veracity of the news report which claimed the government was likely to drop its requirement for Lynas Corp to remove its rare earth processing waste from Malaysia.

2 comments:

  1. SYARIKAT PINJAMAN RIKA ANDERSON
    E-mel Syarikat: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Whatsapp Syarikat: +19147057484

    Nama: Murniati Sip
    Akaun Maybank: 514187335011
    +60137729440
    E-mel Penguji: murniatisip54@gmail.com

    Perkenalkan saya Murniati Sip dari Indonesia dan kini tinggal di Pulau Pinang Malaysia. Saya hanya ingin berkongsi pengalaman dengan semua orang yang menghadapi masalah, sebelum saya ingin memberitahu anda tentang masalah saya, saya hanya penjual bercampur dengan hutang di Akaun Maybank.

    Saya seorang janda dua anak, pendapatan saya hanya boleh digunakan untuk makan, anak saya keluar dari sekolah kerana tiada bayaran, saya tertekan dan terdesak untuk menjalani hidup saya tetapi setiap kali saya melihat anak saya, saya sentiasa teruja. Saya tidak lupa berdoa dan meminta bantuan Allah.

    Saya membuka internet dan secara tidak sengaja saya melihat keterangan Margaretha Asmaran Via whatsapp +6282340185186 dan email margarethaasmaran@gmail.com tentang pinjaman yang diperolehnya dari seorang ibu yang jujur ​​RIKA ANDERSON LOAN COMPANY tetapi pada mulanya saya sangat ragu-ragu jadi saya menghubungi ibu yang juga mendapat pinjaman dari syarikat yang sama Amalia Anmangkurat atas panggilan dan whatsap +6285964126496 dan e-mel amaliaanmangkurat@gmail.com

    Saya akhirnya menghubungi RIKA ANDERSON LOAN COMPANY untuk pinjaman dan selepas kira-kira 12 jam pinjaman saya sebanyak RM20,000 telah dipindahkan ke akaun bank saya. sekarang saya bersyukur bahawa hutang di Bank telah dibayar dan saya berani yang besar dan anak saya juga pergi ke sekolah, terima kasih kepada Allah RIKA ANDERSON LOAN COMPANY adalah nyata.

    ReplyDelete
  2. Halo semuanya, saya Rika Nadia, saat ini tinggal orang Indonesia dan saya warga negara, saya tinggal di JL. Baru II Gg. Jaman Keb. Lama Utara RT.004 RW.002 No. 26. Saya ingin menggunakan media ini untuk memberikan saran nyata kepada semua warga negara Indonesia yang mencari pinjaman online untuk berhati-hati karena internet penuh dengan penipuan, kadang-kadang saya benar-benar membutuhkan pinjaman , karena keuangan saya buruk. statusnya tidak begitu baik dan saya sangat ingin mendapatkan pinjaman, jadi saya jatuh ke tangan pemberi pinjaman palsu, dari Nigeria dan Singapura dan Ghana. Saya hampir mati, sampai seorang teman saya bernama EWITA YUDA (ewitayuda1@gmail.com) memberi tahu saya tentang pemberi pinjaman yang sangat andal bernama Ny. ESTHER PATRICK Manajer cabang dari Access loan Firm, Dia adalah pemberi pinjaman global; yang saya hubungi dan dia meminjamkan saya pinjaman Rp600.000.000 dalam waktu kurang dari 12 jam dengan tingkat bunga 2% dan itu mengubah kehidupan seluruh keluarga saya.

    Saya menerima pinjaman saya di rekening bank saya setelah Nyonya. LADY ESTHER telah mentransfer pinjaman kepada saya, ketika saya memeriksa saldo rekening bank saya dan menemukan bahwa jumlah Rp600.000.000 yang saya terapkan telah dikreditkan ke rekening bank saya. dan saya punya buktinya dengan saya, karena saya masih terkejut, emailnya adalah (ESTHERPATRICK83@GMAIL.COM)

    Jadi untuk pekerjaan yang baik, LADY ESTHER telah melakukannya dalam hidup saya dan keluarga saya, saya memutuskan untuk memberi tahu dan membagikan kesaksian saya tentang LADY ESTHER, sehingga orang-orang dari negara saya dan kota saya dapat memperoleh pinjaman dengan mudah tanpa stres. Jadi, jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) silakan hubungi LADY ESTHER Dia tidak tahu bahwa saya melakukan ini tetapi saya sangat senang sekarang dan saya memutuskan untuk memberi tahu orang lain tentang dia, Dia menawarkan semua jenis pinjaman baik untuk perorangan maupun perusahaan dan juga saya ingin Tuhan memberkati dia lebih banyak,

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (rikanadia6@gmail.com). Sekarang, saya adalah pemilik bangga seorang wanita bisnis yang baik dan besar di kota saya, Semoga Tuhan Yang Mahakuasa terus memberkati LADY ESTHER atas pekerjaannya yang baik dalam hidup dan keluarga saya.
    Tolong lakukan dengan baik untuk meminta saya untuk rincian lebih lanjut tentang Ibu dan saya akan menginstruksikan, dan ada bukti pinjaman, hubungi LADY ESTHER melalui email: (estherpatrick83@gmail.com) Terima kasih semua

    ReplyDelete